Drie clusters

Gerelateerde afbeelding

Daar wil Bennemeer best iets, – maar nog niet al te veel – over zeggen. Over de vorderingen van het integratieproces is hij tevreden, zo opent hij het gesprek. ‘De structuur staat, we kunnen nu verder bouwen. We hebben de boel helemaal opnieuw opgezet. De vijf individuele werkmaatschappijen van CSM waren georganiseerd rond merken. Dat hebben wc veranderd, we hebben de business verdeeld in drie categorieën, waarbinnen de merken kantoorruimte huren eindhoven opereren. Die categorieën zijn quick serve meals en drinks, sauzen en maaltijdcomponenten en ten slotte brunch en indulgence. De categorieën staan onder leiding van category directors, die ieder ook super brand champion zijn van merken. Zo is er, dwars door de categorieën, ook een horizontale mcrkbcwaking en mcrkontwikkeling. Onze marketeers krijgen een zo breed mogelijk gezichtsveld om, waar nodig, merken zo veel mogelijk te kunnen uitrekken.’ Er zal vooral worden ingezet op de drie H’s: Honig, Hak en Heinz. ‘Dat zijn de merken die in meerdere categorieën worden ingezet.’ Lokale kroonjuwelen Het kantoorruimte huren utrecht zal voor de overgenomen bedrijven even wennen zijn om onderdeel uit te maken van een groot internationaal concern, geeft Bennemccr toe. ‘Natuurlijk, zij beschikken niet meer over een onafhankelijke manage
mentstrucrnur. Als je tot een global company behoort, zijn er nu eenmaal procedures. Die proberen wc zo simpel en plat mogelijk te houden, al moet ik eerlijk zeggen dat we nog niet zijn waar wc willen zijn. Daar moeten wc aan werken.’ Benncmeer bestrijdt dat Hcinz hierdoor lijdt aan ‘stroperigheid’: ‘Veel dingen worden op lokaal niveau beslist. Heinz is een van de weinige internationale kantoorruimte huren rotterdam ondernemingen waar marketing en salcs lokaal beslissingen nemen over merken. Dan praat ik dus over merkenstrategie, commercials, promoties, portfoliomanagcment. Daarin is een grote mate van vrijheid. Omdat wc zoveel lokale kroonjuwelen hebben, willen we juist dicht bij de consument en de handel staan in de regio’s.’ Waar grote spelers als Procter & Gam bic en Unil ever werken aan globalisering, met het opheffen van honderden merken als gevolg, zoekt Heinz dus meer een tegengestelde richting: die van de powerbrands en lokale merken. Leidt dat niet tot versnippering van beleid, budgetten en imago? Totaal niet, vindt Bcnnc111cer, die globalisering slechts een modeverschijnsel vindt: ‘Ik heb wel meer trends en bewegingen gezien. Ach, de klepel gaat soms naar links en soms naar rechts.’ Hij wijst erop dat Heinz van oudsher sterk is in lokale merken: bij na drie miljard van de omzet kantoorruimte huren amsterdam komt van het merk Heinz, de andere zes wordt gehaald uit de andere merken. ‘Daar waar wij op lokale markten opereren, hebben wc steevast de sterkste merken. Altijd de merken die nummer één of twee zijn. Uiteindelijk hebben we een heel sterk portfolio, al zijn dat niet allemaal global brands.’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *