Middenmanagement

Afbeeldingsresultaat voor site:ilocate.nl


Het middenmanagement heeft als taak het algemene beleid van de di- middenmanagement rectie uit te voeren. Tevens geven ze leiding aan een aantal uitvoerende medewerkers. Het middenmanagement stelt aan de hand van het beleid van de directie afdelingsbeleid vast, vertaalt dit beleid in afdelingsplannen, beoordeelt en stuurt de uitvoering daarvan en rapporteert de resultaten aan de directie. Naast deze leidinggevende taken hebben deze managers ook uitvoerende taken. De functie-inhoud van het middenmanagement is kantoorruimte huren eindhoven sterk aan het veranderen. De toegevoegde waarde van hen zal moeten liggen in een stuk ondernemerschap. De taken van het middenmanagement zijn verder behandeld in paragraaf 6.2.3. Cijfers & Trends De middenmanager komt terug Nog maar een paar jaar geleden werd de middenmanager vogelvrij verklaard: bedrijven moesten in hun organisaties snijden en organisatieadviseurs voorspelden de aftocht van het middenkader. Het is echter anders gelopen. Bij reorganisaties wordt het middenmanagement tegenwoordig niet harder getroffen dan andere geledingen in een bedrijf. Een belangrijke reden dat middenmanagers zich hebben weten te handhaven, ondanks dat organisatiedeskundigen en topmanagers het op hen voorzien hadden, is dat ze veel onzichtbaar werk doen. Zij zijn de troubleshooters in het bedrijf. Je kunt niet straffeloos het middenkader uitdunnen. Dat tast het immuunsysteem van de onderneming aan; elke kleine verstoring van de planning kan gelijk grote consequenties hebben. Het afbreukrisico van middenmanagers is enorm toegenomen. De functie is zwaarder geworden en de eisen aan de personen zijn veranderd. Er is geen sprake meer van een autoritair persoon. In plaats daarvan verwachten zowel medewerkers als bedrijfsleiding dat de moderne middenmanager zijn kantoorruimte huren rotterdam ondergeschikten stimuleert en begeleidt. Hij moet een prettige werkomgeving scheppen, kunnen meedenken over het strategische beleid van de onderneming en er tegelijk voor zorgen dat de bedrijfsmatige doelen gehaald worden. Als je goed nagaat wat de kerncompetities van het bedrijf zijn, dan kom je er achter dat ze sterk zijn verankerd in het middenkader. Kwaliteitsbewaking en een goede serviceverlening worden daar georganiseerd. Middenmanagers zijn bij uitstek de cultuurdragers van een organisatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *